6.16.2020

DE ȘTIUT-sunaţi pentru verificare stoc - 0787 582 002-transport prin poştă sau curier conform cu opţiunile de plată şi transport-livrarea 3 zile lucrătoare-produsele se livrează neasamblate-pretul afişat nu conţine montajul-personalizarea se face cu orice text, culori asortate


METODE DE PLATAnuntabotez.ro va pune la dispozitie urmatoarele metode de plata:-RAMBURS cu plata pentru expedieri prin FAN Courier-in avans prin transfer bancar pentru colete trimise prin Posta Romana


LIVRAREDaca produsele sunt pe stoc, conform legii, livrarea se va face in maxim 5  zile de la primirea comenzii. Fara a ne obliga contractual, incercam sa initiem livrarea in 3 zile lucratoare.

CONDIȚII LEGALESite-ul functioneaza conform prevederilor legale ale Statului Roman.Conform OG nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Legii nr. 51/2003, care aproba ordonanta.


GARANȚIEProdusele cumparate prin intermediul acestui site beneficiaza de garantia obisnuita a fiecarei marci in parte. Astfel fiecare produs va fi insotit de certificatul de garantie al producatorului, care se ocupa direct sau prin reprezentantii sai de service-ul produsului.


ATENȚIONĂRIPretul final platit de dumneavoastra este format din:-pretul produselor aflate in interiorul coletului,-de contravaloarea serviciilor prestate pentru personalizarea produselor comandate,-de cheltuielile aferente transportului efectuat de firma de curierat -de costul intoarceri banilor platiti de catre dumneavoastra la firma noastra.-adauga preţul personalizării dacă este cazul-produsele se livrează nemontate în 3/5 zile lucrătoare



Firma noastra va onoreaza comanda in circa 3-5 zile lucratoare prin https://www.fancourier.ro/ FAN COURIER pentru urmatoarele orase: 

Abrud, Adjud, Agnita, Aiud, Alba Iulia, Alexandria, Alesd, Anina, Aninoasa, Arad, Avrig, Azuga, Babadag, Bacau, Baia Mare, Bicaz, Bistrita, Blaj, Borsec, Botosani, Brasov, Breaza, Brăila, Bucuresti, Buzau, Barlad, Calarasi, Caransebes, Carei, Cernavodă, Cluj-Napoca, Constanta, Costesti, Covasna, Craiova, Curtea de Arges, Curtici, Campeni, Campia Turzii, Campina, Campulung, Campulung-Moldovenesc, Calarasi, Deva, Dorohoi, Drobeta-Turnu Severin, Dragasani, Dumbraveni, Darmanesti, Eforie, Fetesti, Fieni, Filiasi, Focsani, Fagaras, Galati, Geoagiu, Gherla, Giurgiu, Gura Humorului, Gaesti, Hateg, Horezu, Hunedoara, Husi, Iasi, Lugoj, Lupeni, Mangalia, Marghita, Medgidia, Medias, Miercurea Ciuc, Mioveni, Mizil, Moinesti, Moreni, Motru , Odorheiu Secuiesc, Oltenita, Onesti, Oradea, Orastie, Orsova, Otopeni, Otelu Rosu, Pascani, Petrila, Petrosani, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Plopeni, Pucioasa, Reghin, Resita, Roman, Rovinari, Rosiori de Vede, Ramnicu Sarat, Ramnicu Valcea, Rasnov, Rădăuti, Salonta, Satu Mare, Scornicesti, Sebes, Sfantu Gheorghe, Sibiu, Sighetu Marmatiei, Sighisoara, Simeria, Sinaia, Siret, Slatina, Slobozia, Sovata, Strehaia, Suceava, Sulina, Sangeorz Bai, Sannicolau Mare, Tecuci, Timisoara, Toplita, Tulcea, Turda, Turnu Magurele, Targoviste, Targu Jiu, Targu Mures, Targu Neamt, Targu Ocna, Targu Secuiesc, Tarnveni, Vaslui, Vatra Dornei, Vulcan, Valenii de Munte, Zalau, Zimnicea si oriunde ajunge Fun Courier

PROTECTIA DATELOR PERSONALE GDPR

PROTECTIA DATELOR PERSONALE GDPR

ANALIZA SCAMADVISER


Începând cu data de 25 mai 2018, Regulamentul 2016/679/UE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (în continuare "RGPD") va fi aplicat de toate statele Uniunii Europene. Prin intermediul RGPD se dorește crearea unui cadru legislativ unitar și uniform pe teritoriul Uniunii Europene.
Conform legii RGPD  va informam ca datele dumneavoastra cu caracter personal (Nume, Prenume, Adresa, Date C.I, Date CNP) vor fi prelucrate conform legii, obligandu-ne sa nu furnizam datele dumneavoastra unor terti (personae fizice sau juridice) fara acordul dumneavoastra.
Prelucrarea datelor cu caracter personal
Definitii relevante în contextul protectiei datelor cu caracter personal.
Date cu caracter personal = orice informatie privind o persoană fizică identificată sau identificabilă; o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator on–line sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identitătii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;
Prelucrarea datelor cu caracter personal = orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea către terti prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea/restrictionarea, ștergerea sau distrugerea;
Dreptul la informare = dreptul persoanei vizate de a fi informată cu privire la identitatea și datele de contact ale operatorului și ale Responsabilului cu protectia datelor, scopurile în care se face prelucrarea datelor, categoriile de date cu caracter personal vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenta drepturilor prevăzute de legislatia privind protectia datelor cu caracter personal pentru persoana vizată și conditiile în care pot fi exercitate;
Dreptul de acces la date = dreptul persoanei vizate de a obtine de la operatorul de date la cerere și în mod gratuit, confirmarea faptului că datele cu caracter personal care o vizează, sunt sau nu prelucrate de către acesta;
Dreptul la rectificare = dreptul persoanei vizate de a obtine, la cerere și în mod gratuit, rectificarea datelor inexacte care o privesc, precum și completarea datelor incomplete;
Dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) = dreptul persoanei vizate de a obtine, la cerere și în mod gratuit, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege, ștergerea datelor cu caracter personal care privesc acea persoană;
Dreptul la restrictionarea prelucrării = dreptul persoanei vizate de a obtine, la cerere și în mod gratuit, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege, marcarea datelor cu caracter personal stocate, cu scopul de a limita prelucrarea ulterioară a acestora;  
Dreptul la portabilitatea datelor = dreptul persoanei vizate de a primi, la cerere și în mod gratuit, datele cu caracter personal într–o modalitate structurată, folosită în mod obișnuit și într–un format ușor de citit, precum și dreptul ca aceste date să fie transmise de către Happy Cards Management SRL, către alt operator de date, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege;
Dreptul la opozitie = dreptul persoanei vizate de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situa]ia sa particulara, ca datele cu caracter personal care o vizează să facă obiectul unei prelucrări, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege;  
Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale = dreptul persoanei vizate de a cere și de a obtine retragerea, anularea sau reevaluarea oricărei decizii bazate exclusiv pe prelucrări efectuate prin mijloace automate (incluzând crearea de profiluri) care produce efecte juridice în privinta persoanei vizate sau o afectează în mod similar într–o măsură semnificativă;
De asemenea, adresa dumneavoastra de e-mail pe care primiti factura nu va fi folosita in alte scopuri (marketing, oferte, etc). Daca doriti oferte din partea firmei noastre va rugam sa solicitati explicit acest lucru printr-o adresa de e-mail. 
Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare, Happy Cards Management SRL poate dezvălui datele cu caracter personal către următoarele categorii de destinatari: Persoana vizată, reprezentantii legali, institutii ale statului.

Ce este GDPR
GDPR este un set de reguli care se aplica tuturor organizatiilor care colecteaza si retin date personale de la orice individ din Uniunea Europeana. Scopul este de a standardiza legea datelor personale si mecanismele lor in toate domeniile de activitate si pentru a se asigura ca drepturile individuale ale oamenilor sunt protejate. Acest lucru este esential intr-o economie care se bazeaza tot mai mult pe utilizarea datelor personale.
Principiile GDPR
Principiul 1: Legalitate, corectitudine si transparenta
Datele cu caracter personal trebuie sa fie prelucrate in mod legal, corect si transparent in raport cu persoanele vizate.
Principiul 2: Limitarea scopului
Datele cu caracter personal trebuie sa fie colectate numai in scopuri specificate, explicite si legitime.
Principiul 3: Colectarea minimului necesar
Datele cu caracter personal trebuie sa fie adecvate, relevante si limitate la ceea ce este necesar in raport cu scopurile pentru care sunt prelucrate.
Principiul 4: Mentinerea datelor actualizate
Datele personale trebuie sa fie corecte si actualizate.
Principiul 5: Limitarea stocarii datelor
Datele personale trebuiesc mentinute doar pentru scopul colectarii. De aceea, datele personale ar trebui sterse de indata ce scopul colectarii a fost atins (cu exceptia cazurilor unde legea impune altfel).
Principiul 6: Integritate si confidentialitate
Datele personale trebuiesc procesate intr-un mod care asigura protectia impotriva utilizarii neautorizate.

7 pasi pentru a te conforma cu regulile GDPR

Pasul 1: Inventarierea
Scopul inventarierii este de a intelege ce date personale detii, unde sunt procesate si care este fluxul lor. O buna inventariere ar trebui sa raspunda la urmatoarele intrebari:
Ce date personale detin si unde sunt ele localizate?
De unde provin aceste date personale si cine are acces la ele?
Cui apartin aceste date personale? Aici le clasifici in categorii precum: clienti, angajati sau furnizori.
Care este scopul acestor date?
Cat timp sunt pastrate si cand pot fi sterse?
De unde pot fi accesate aceste date?
Care este suportul pe care sunt pastrate aceste date?
Pasul 2: Expirarea
Conform GDPR, datele personale nu ar mai trebui retinute atunci cand scopul procesarii lor a incetat sa existe.
In era noastra digitala, stergerea, asa cum este prevazuta de GDPR, este definita ca:
Inactiv: datele exista insa nu sunt supuse procesarii.
In asteptare: datele sunt marcate spre stergere, insa sunt in continuare in sistem.
Arhivat: Datele sunt mutate intr-un alt sistem la care au acces doar anumite persoane.
Stergere definitiva: Datele sunt sterse si nu mai pot fi recuperate.
Pentru a trece acest pas, data de expirare trebuie pregatita si aprobata. Pentru data de expirare ar trebui sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
Ce actiune va fi executata de indata ce s-a depasit data de retentie a datelor?
Cine va intreprinde o astfel de actiune?
Decizia de stergere este reversibila sau ireversibila?
Cine va fi notificat cand aceasta decizie este luata?
Cum vor fi documentate aceste actiuni? (Asta este foarte important deoarece, la cerere, se poate solicita dovada stergerii).
Pasul 3: Consimtamantul
GDPR impune ca pentru procesarea datelor personale sa obtii consimtamantul. Spre deosebire de practicile anterioare, consimtamantul nu poate fi obtinut prin casute prebifate sau abonari subintelese.
Iata care sunt aspectele importante stabilite de GDPR:
Consimtamantul trebuie sa fie pentru un scop specific
Consimtamantul sa fie dat in mod liber
Consimtamantul sa fie lipsit de ambiguitate
Consimtamantul sa nu fie obtinut in schimbul furnizarii unui produs sau serviciu
Consimtamantul trebuie sa fie clar si sunt interzise casutele prebifate
Furnizorul datelor personale sa poata retrage consimtamantul oricand
Consimtamantul trebuie sa fie verificabil (acest lucru este usor in mediul digital in functie de uneltele pe care le folosesti)
Cu toate acestea sunt situatii cand consimtamantul nu este necesar:
Cand exista o intelegere contractuala unde datele personale sunt necesare pentru a-l duce la bun sfarsit. (de exemplu un contract de asigurare)
Cand actiunea este luata pentru a proteja datele clientului (de exemplu criptarea)
Cand actionezi in interesul individului (de exemplu un angajat are un atac de cord si suni la ambulanta unde ii furnizezi datele personale)

Pasul 4: Drepturi

GDPR ofera indivizilor urmatoarele drepturi:

Dreptul de a fi informat
Asta presupune transparenta asupra modului in care datele vor fi procesate. Atata timp cat ai o declaratie de confidentialitate corect realizata (asa cum vei vedea la pasul 6) esti acoperit. Insa, in acelasi timp, individul ar trebuie sa fie clar informat de existenta acestei politici de confidentialitate.
Dreptul de acces
Asta inseamna ca o persoana are dreptul de acces la datele lui. Compania ta este obligata sa furnizeze la cerere si fara niciun cost o copie a informatiilor detinute. Cu toate acestea poti solicita o taxa rezonabila sau sa refuzi sa furnizezi informatiile daca cererile sunt repetitive si/sau inutile. In cazul refuzului trebuie sa informezi solicitantul ca se pot adresa unei autoritati superioare.
Dreptul de rectificare
Asta presupune ca o persoana are dreptul sa solicite modificarea sau completarea informatiilor. De asemenea, si aici poti refuza o astfel de cerere daca este complexa si/sau inutila cu informarea ca se poate adresa unei autoritati superioare.
Dreptul de a ridica obiectii
O persoana are dreptul de a se opune procesarii datelor personale in scopuri de marketing sau pentru realizarea de profiluri. Asta este, in general, o retragere a consimtamantului, caz in care individul ar trebui retras din actiunile de marketing.
Dreptul de a restrictiona prelucrarea datelor
Asta presupune ca individul poate interzice procesarea datelor personale. Cand acest drept este exercitat, datele personale raman in companie insa nu mai pot fi procesate.
Dreptul la portarea datelor
Asta inseamna ca individul poate solicita obtinerea datelor personale pentru a le folosi in achizitionarea produselor sau serviciilor de la alta companie. Practic este un mecanism similar cu portabilitatea numarului de telefon de la un furnizor de telefonie la altul. Cand dreptul este exercitat, ar trebui sa furnizezi datele personale intr-un format electronic (de exemplu in format CSV). Aceasta informatie se furnizeaza gratuit.
Dreptul la stergerea datelor
Acesta se mai numeste si “dreptul de a fi uitat”. Aceasta presupune ca individul poate solicita stergerea datelor personale daca nu exista un motiv valid pentru procesarea lor. De regula, “motivul valid” apare atunci cand scopul procesarii lor a luat sfarsit.
Pasul 5: Transferul
Scopul acestui pas este de a organiza procesarea datelor care nu sunt realizate in compania ta. Asta include date administrare de terte parti sau de inter companii.
GDPR spune ca, atunci cand 2 companii sunt implicate in procesarea datelor, una se numeste Controlor iar cealalta Procesator (cea care proceseaza datele in numele Controlorului). Partea buna este ca GDPR impune aceleasi responsabilitati ambelor parti. Cu toate acestea, controlorul trebuie sa se asigure ca Procesatorul respecta regulile GDPR.
Pentru acestea sunt 2 situatii:

1. Inter-companii.
Asta se intampla cand transferul de date se face catre entitati legale care apartin aceleiasi companie mama in scopul procesarii lor.
2.Terte parti
Cand procesarea datelor este externalizata catre terte parti, este important sa formalizati responsabilitatile in contract. Asta inseamna ca actualele contracte trebuiesc modificate. Iata ce trebuie sa incluzi in contract:
Definirea si clasificarea datelor personale
Lista a tipului de date personale si a categoriilor de date personale
Un acord de respectare a regulilor GDPR
Definirea responsabilitatilor pentru Controlor si Procesator
Obligatii pentru Procesator (de a utiliza datele personale doar cu sopul mentionat in contract, de a oferi protectie si de a preveni accidente care duc la pierderea sau distrugerea datelor personale ori la accesul neautorizat)
Obligatia Procesatorului de a nu transfera datele personale fara acordul Cotrolorului
Obligatia Procesatorului de a anunta Controlorul de accidente care au dus la pierderea sau distrugerea datelor sau care au condus la accesul neautorizat al altor persoane. In aceasta situatie Procesatorul (terta parte) este responsabil.
Obligatia ca Procesatorul sa anunte Controlorul de orice solicitare de dezvaluire a datelor
Obligatia ca Procesatorul sa stearga toate datele (cu exceptia cazului in care egea impune altfel) de indata ce contractul a luat sfarsit.

Pasul 6: Transparenta
Pentru a demonstra transparenta ai nevoie de o Declaratie de confidentialitate. Aceasta trebuie scrisa intr-un limbaj simplu si sa raspunda la urmatoarele intrebari:
Ce date personale ai despre mine?
De ce detii aceste date?
Ce faci cu aceste date personale? Cu alte cuvinte, in ce scop folosesti aceste date? Chiar ai nevoie de toate datele colectate?
Sunt aceste date impartasite cu terte parti? Daca da, cu cine?
Ce faci cu datele cand nu mai sunt relevante?
Cum respecti confidentialitatea si protectia datelor?
Care sunt drepturile mele? (le-am mentionat la pasul 4)
Cui ma adresez daca am mai multe intrebari sau daca vreau sa depun o plangere?

Pasul 7: Sustenabilitatea

GDPR vrea sa fie mai mult decat o simpla implementare. Vrea sa se asigure ca updatezi continuu acesti pasi, atunci cand este cazul. Personalul tau trebuie sa fie trainuit sa respecte aceste reguli.
Sustenabilitatea, in viziunea GDPR, presupune sa privesti in perspectiva, dincolo de scopul actual al proiectului si sa iti raspunzi la urmatoarele 3 intrebari:
Cum va respecta compania mea regulile GDPR?
Care sunt actiunile necesare pentru a ma asigura de respectarea lor si pe viitor?
Cine se va ocupa de asta si cum voi putea monitoriza aceste actiuni?

2.16.2020

NAȘII DE BOTEZ AI COPILULUI

Nașii de Botez ai Copilului – Adesea, astăzi, mulți oameni acceptă foarte ușor rugămintea de a fi naş sau nașă de botez. Dar oare la fel de mulți dintre cei ce acceptă sunt și acei care au meditat cu adevărat și la responsabilitățile pe care și le asumă odată acceptată această datorie, și pe care o vor purta pe tot parcursul vieții față de copilul botezat?
Nașii de botez ai copilului, au un rol foarte important în viața copilului. Ei sunt părinții spirituali ai copilului și au datoria de a-l învăța prima rugăciune, de a-i vorbi copilului despre Dumnezeu și de a-i veghea bunăstarea. Este important ca legătura dintre nași de botez și fini să fie una strânsă.
Nașii trebuie să își viziteze finii și să le ofere, pe lângă dragoste și grija necondiționată, dacă au posibilitatea, lucruri pe care părinții nu i le pot oferi.
Nașii trebuie să participe la evenimentele importante din viata copilului si să il asigure pe acesta ca va avea mereu un sprijin din partea lor.

Cum aleag nașii la botez ?

Cel care dorește să-și ducă o viata curată, trebuie să-și aleagă nașii dintre cei mai buni și mai evlavioși creștini, indiferent de starea lor socială. Dacă din Sfânta Scriptură aflăm ca „Mântuirea sta întru mult sfat”, sau ca „Cei lipsiți de povățuitori cad ca frunzele”, atunci putem înțelege de ce este important ca nașii de botez sa aibă experiența vie a relației cu Hristos. Numai din acesta relație, nașii vor putea primi orice fel de întrebare din parte fiilor spirituali, fară a fi derutați de dificultatea lor.
Biserica afirmă că mai importante decât toate sunt credinţa şi viaţa morală a naşilor. Primează exemplul pe care îl vor da finilor lor, în Duhul şi Adevărul Evangheliei Mântuitorului Hristos.
Aspectul financiar nu ar trebui să fie relevant. Am fost impresionat când oameni fără o stare materială deosebită au fost naşi copiilor proveniţi din orfelinate.
„La Sfântul Botez destul este un naş, de va fi de parte bărbătească cel ce se botează”

Cine poate fi Naș de botez?

Nașii copilului să fie de același sex cu copilul, așa cum se prevede în rânduiala și canoanele bisericești, pentru a nu se face concubinaj prin taina Sfântului Botez. Este greșit obiceiul ca pe un băiat să-l boteze o femeie și pe o fetiță s-o boteze un bărbat. Trebuie să se acorde atenție acestui lucru pentru că este de mare importanță.
Diavolul, dă în gând omului să facă rânduieli după capul lui socotind că părerea lui nu are ce strica. Aceste rânduieli nevinovate devin foarte vinovate, pentru că prin ele își permit diavolii să ispitească, să se apropie, și să strice buna rânduială care-l poate păzi pe om.”  Pr. Ilarion
Să nu fie puși să boteze copii sub 16 ani. În primul rând, copiii sub 16 ani ei însăși sunt la școala părinților, a nașilor și a duhovnicilor de a învăța din tainele credinței ortodoxe în care au fost botezați și au nevoie să fie învățați.
Nașii de botez trebuie să fie de aceiași religie cu ceea a pruncului.

Nașii de botez necăsătoriți

Se tot spune prin popor că nașii necăsătoriți, după săvârșirea tainei botezului nu se mai pot căsători. Am stat de vorba cu părintele profesor Nicolae Necula, spre a ne lămuri, ocazi cu care am aflat de la acesta următoarele:
Spre deosebire de participarea ca naşi la slujba Cununiei, când sunt implicaţi amândoi, la slujba Botezului angajarea practică este doar a unuia dintre ei. Dacă pruncul este băiat, de obicei se angajează bărbatul, iar dacă este fată, se angajează femeia.
Şi chiar dacă se implică amândoi, cum se obişnuieşte, doar unul dintre ei este naşul şi doar el spune Crezul în locul celui botezat. În ceea ce-i priveşte, botezul produce efecte harice de înrudire spirituală, dar nu atât de stricte încât să împiedice cununia” pr.Prof Nicolae Nicola
In mod traditional, nasii de casatorie nu erau obligati sa boteze decat primul copil al cuplului. Daca finii mai aveau copii dupa aceea ii botezau numai daca vroiau sau daca isi permiteau din punct de vedere financiar.
Daca copilul se nastea foarte bolnav si avea sanse mici de supravietuire, acesta era botezat de urgenta de catre moasa, pentru a nu muri nebotezat.
Daca moasa nu este o posibilitate, nasul in aceasta situatie poate fi oricine din familie, sau orice cunostinta, in caz de urgenta, cu conditia sa fie crestin ortodox.
În speranța că prezentul articol „Nașii de Botez ai Copilului”, va fost util și în eventualitatea că sunteți în căutarea și a unor articole pentru botez ( Trusou Botez, Hainute botez, Lumânări de Botez…, Vă invităm să ne urmăriți și oferta noastră de produse pentru botez, accesând butonul de mai jos!.

PRODUSE

facebook.com/invitatiiromania

11.18.2019

ACTELE NECESARE LA ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI


(când unul dintre viitorii soţi este cetăţean străin)

   Actele necesare pentru cetăţeanul străin :

1. Paşaport în original şi în copie xerox;
2. Certificat de naştere în original, în copie xerox legalizată şi traducere în limba română, legalizată;
3. Actele în original din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare (dacă este cazul), Aceste acte pot fi :
   - certificatul de deces al fostului soţ în original;
   - sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă în original;
   - certificatul de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei în original.
4. Adeverinţă de domiciliu şi stare civilă de la primăria de domiciliu şi traducere legalizată în limba română;
5. Dovadă eliberată ori autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare acreditate în România din care să rezulte că îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România cu excepţia cetăţenilor statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţă juridică, se pot prezenta documente eliberate de autorităţile competente din ţările respective;
6. Declaraţia dată pe proprie răspundere, autentificată de un notar public, din care să rezulte că viitorul soţ, cetăţean străin sau apatrid nu este căsătorit şi îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România, în cazul în care dovada prevăzută la aliniatul precedent nu poate fi obţinută întrucât statul respectiv nu are misiune diplomatică sau oficiu consular acreditat în România.
7. Certificatul medical privind starea sănătăţii (prenupţial) - valabil 14 zile;

PRECIZĂRI :

- Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat membru al Convenţiei de la Haga din 05 octombrie 1961 acestea trebuie să aibă aplicată Apostilla Conventiei de la Haga din 05 octombrie 1961;

- Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat care nu este membru al Convenţiei de la Haga din 05 octombrie 1961 acestea trebuie să fie supralegalizate;

- Dacă actele prezentate de cetăţeanul străin sunt emise de un stat cu care România are încheiate tratate/convenţii/acorduri de asistenţă juridică acestea sunt scutite de apostilare sau supralegalizare;

- Traducerile şi legalizările se fac la notar în România.

- Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei , cu 10 zile calendaristice, înainte de ziua oficierii căsătoriei(se ia în calcul atât ziua depunerii actelor cât şi ziua oficierii căsătoriei).

ACTE NECESARE PENTRU INREGISTRARE NOU NĂSCUT



1. Certificatul medical constatator al naşterii;
2. Certificatele de naştere ale părinţilor în original şi copie xerox;
3. Certificatul de căsătorie al părinţilor (dacă sunt căsătoriţi), în original şi copie xerox;
4. Actele de identitate ale părinţilor, respectiv ale declarantului naşterii, în original şi copie xerox;
5. Livretul de familie pentru a se înregistra nou născutul (numai pentru cei cu domiciliul în Sibiu);
6. Amendă contravenţională în cuantum de 50 lei, în cazul în care înregistrarea naşterii se face după expirarea termenului legal.

Termenul pentru declararea şi înregistrarea naşterii copilului este de:

- 30 zile de la data naşterii, pentru copilul născut viu şi aflat în viaţă;
- După împlinirea termenului de 30 de zile, întocmirea actului de naștere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea Primarului precum și cu avizul comform al Direcției Județene de Evidență a Persoanelor.

ACTELE NECESARE LA ÎNREGISTRAREA CĂSĂTORIEI 

(pentru cetăţenii români cu domiciliul în România)

1. Actele de identitate, în original şi copie xerox;2. Certificatele de naştere, în original şi copie xerox;3. Certificatele medicale privind starea sănătăţii (prenupţiale), în original - valabile 14 zile;4. Actele în original din care să rezulte desfacerea căsătoriei anterioare(dacă este cazul). Aceste acte pot fi :   a) certificatul de deces al fostului soţ, în original şi copie xerox;   b) sentinţa de divorţ rămasă definitivă şi irevocabilă, în original şi copie xerox;   c) certificat de naştere sau de căsătorie cu menţiunea de desfacere a căsătoriei.
Precizări:

- Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei, cu 10 zile calendaristice, înainte de ziua oficierii căsătoriei(se ia în calcul atât ziua depunerii actelor cât şi ziua oficierii căsătoriei).


  Agenda Nunții Nunta perfecta nu este doar frumoasa, este unica si foarte personala, toate acele mici elemente alese cu grija o fac deosebi...