9.20.2023

 


Agenda Nunții

Nunta perfecta nu este doar frumoasa, este unica si foarte personala, toate acele mici elemente alese cu grija o fac deosebita si memorabila atat pentru voi cat si pentru invitati...

Cum arata nunta ideala? O incununare a iubirii, un tablou al inceputului unei fericiri fuzionate cu obiceiurile, traditiile si simbolurile nuntii.

Mirele si mireasa reprezinta fondul nuntii, iar invitatii asociati decorului din povestea miresei reprezinta forma nuntii.

Datoria organizatorului ramane imbinarea armonioasa intre fond si forma...


Etapele de organizare a unei nunti
Reuniune de familie
Alegeti data, luna, anul nuntii.
Stabiliti conceptul evenimentului.
Stabiliti bugetul initial al nuntii.
Estimati numarul de invitati.
Alegeti restaurantul si locatia pentru cununia civila.
Contractati moderatorul, muzica, Dj, efecte de lumini.
Elaborati scenariul evenimentului.
Stabiliti un program de divertisment.
Contractati servicii foto-video, décor, dansatori, mimi, auto,etc.
Alegeti biserica pentru cununia religioasa.
Alegeti invitatiile de nunta si meniurile, plicurile pentru bani, numerele de masă.
Comandati tortul miresei, candy bar, coktail bar.
Consultati un stilist (coafura si make up).
Cumparati rochia de mireasa, pantofi, diadema si alte accesorii.
Cumparati costumul mirelui, pantofi, accesorii si jartiera.
Cumparati sau confectionati verighetele.
Alegeti buchetul miresei si cocarda mirelui (aceeasi stilistica).
Buchetele nasilor si invitatilor.
Consultati un coregraf in alegerea primului dans.
Pregatiti tot ce este necesar pentru starea civila si cununie.
Cumparati darurile de nunta pentru nasi, parinti.
Cumparati sau confectionati daruri pentru invitati (marturii).

Calendarul nuntii tale

Cu 10-12 luni inainte de nunta:
Reuniune de familie pentu a discuta planurile de nunta
Alegeti data, luna, anul nuntii revizuind calendarul bisericesc.
Alegeti nasii, domnisoarele si cavalerii de onoare.
Stabiliti conceptul evenimentului.
Stabiliti bugetul initial al nuntii .
Faceti o prima lista cu invitati (si o lista de rezerva).
Alegeti restaurantul si semnati un contract unde vor fi stipulate toate detaliile si obligatiunile ambelor parti.
Rezervati biserica pentru cununia religioasa.
Contractati prestatorii de servicii (foto-video, moderator, muzica ,Dj, dansatori, mimi, clovni etc.).

Cu 6-9 luni inainte de nunta:
Vizitati saloane de nunți, probati mai multe rochii de mireasa pentru a alege cel mai potrivit model.
Contractati agentia de decor, lumini ambientale si efecte speciale
Stabiliti tematica, stilul si culorile pentru eveniment.
Alegeti invitatiile, meniurile, plicurile pentru bani, numerele de masă.
Analizati ofertele pentru luna de miere.

Cu 3-5 luni inainte de nunta:
Acum este momentul sa comandati rochia de mireasa si accesoriile (voal, pantofi, balerini, diadema, bijuterii , lenjerie etc.).
Cumparati costumul de mire si accesoriile (camasa, pantofi, papion sau cravata, butoni, curea etc.).
Stabiliti cu domnisoarele si cavalerii de onoare tinutele pentru eveniment.
Cautati si analizati ofertele cu modele de verighete.
Revizuiti lista cu invitati.
Analizati ofertele saloanelor de coafura si make up.
Cautati variante de buchete, cocarde si marturii de nunta.

Cu 2-3 luni inainte de nunta:
Rezervati salonul de coafura si make up.
Cumparati verighetele si gravati-le.
Finisati lista cu invitati si lista de rezerva, imprimati-le si incepeti sa le distribuiti.
Stabiliti detalii legate de transportul mirilor si al invitatilor.
Rezervati hotel (cazare) pentru invitati din alte localitati.
Rezervati un candy bar si cocktail bar.

Cu 1 luna inainte de nunta:
Sunati invitatii pentru confirmari.
Cumparati bauturile alcoolice si nealcoolice daca nu sunt incluse in menu restaurant.
Acum este momentul pentru degustarea menu la restaurant.
Cumparati darurile pentu nasi si parinti.
Degustati si comandati tortul miresei, dulciurile pentru candy bar.
Comandati buchetul miresei si cocardele pentru mire, nasi.
Confirmati telefonic toate rezervarile facute la prestatorii de servicii.
Obtineti certificatele medicale si depuneti cererea la Oficiul de Stare Civilă pentru cununia civila.
Alegeti un coregraf si luati lectii de dans.
Stabiliti un time plan a evenimentului.

Cu 1 saptamâna inainte de nunta:
Concretizati scenariul evenimentului.
Stabiliti ultimele detalii legate de decorarea salii.
Mergeti la proba de coafura si make up.
Concretizati la restaurant numarul final de invitati.
Probati rochia de mireasa si costumul mirelui pentru a va asigura ca se potrivesc marimile.
Cumparati toate cele necesare pentru cununia religioasa (colac, vin, prosop, icoana, eșarfă de legat mâinile, lumânari et.) .
Pregatiti listele cu invitati si aranjarea lor la masa.
Pregatiti geanta miresei (certificate de casatorie, acte de identitate, servetele uscate si umede, antiperspirant, servetele matifiante, trusa de make up, pudra, lac de par, clame, ac si ata, bolduri, pastile de dureri de cap, burta, febra, voma, linistire, ciorapi si lenjerie de rezerva).
Organizati petrecerea burlacitelor și burlacilor.

Cu o zi inainte de nuntii:
Vorbiti cu administratorul de sala si confirmati ultimele detalii.
Faceti ultimele calcule si lista cu platile pentru prestatorii de servicii.
Pregatiti toate cele necesare pentru cununia civila si religioasa.
Delegati o persoana responsabila de ridicarea buchetului si amenajarea masinilor.
Pregatiti si amenajati casa pentru nunta.
Pregatiti vestimentatia si accesoriile.
Mergeti la salon pentru manichiura, pedichiura, epilat, pensat.
Mirele de asemenea merge la salon pentru frezat.
Mergeti la un salon Spa, relaxati-va si culcati-va devreme.
Dimineata nuntii incepe un mic dejun sanatos cu voie buna, zimbete si emotii pozitive .


Dupa nunta:
Trimiteti mesaje de multumire invitatilor pentru prezenta lor la nunta.
Faceti platile finale catre prestatorii de servicii.
Schimbati-va actele pe noul nume.
Bucurati-va de viata de familie in luna de miere.


Componenta bugetului de nunta
Restaurantul (costul in dependenta de nr de persoane invitate) …………....
Bautura (alcoolica si nealcoolica)……………………………………….
Candy si coktail bar………………………………………...
Muzica,Dj …………………………………………………………...
Foto-Video …………………………………………………………...
Decor si floristica ……………………………………………………..
Dansatori ……………………………………………………………
Program artistic ………………………………………………………
Efecte speciale (show de lumini, artificii, fum,baloane) ………………........
Invitatii si articole de papetarie ………………………………………..
Primul dans (coregraf)………………………………………………...
Cununia civila ………………………………………………………..
Cununia religioasa ……………………………………………………
Verighete …………………………………………………………….
Daruri pentru nasi si parinti …………………………………………...
Tortul miresei …………………………………………………………
Daruri invitatilor (marturii) …………………………………………...
Buchetul miresei ……………………………………………………...
Rochia de mireasa si accesoriile…………………………………………
Costumul mirelui si accesoriile ………………………………………….
Coafura, make up, manichiura si pedichiura ……………………………..
Transport …………………………………………………………….
Clovn pentru copii……………………………………………………..
Hotel (cazarea oaspetilor straini) ……………………………………….


Aditionale
Petrecerea burlacitelor si burlacilor……………………………………...
Ciorba de a doua zi……………………………………………………
Luna de miere ………………………………………………………...


Sugestii utile pentru Mirese
Divizeaza corect bugetul, (ex: alege un fotograf profesionist si economiseste la decor)
Stabileste lista cu invitati in dependenta de buget, locatie si oameni dragi sfletului tau
Alege restaurantul nu dupa poze si mincare, dar dupa tematica si conceptul evenimentului
Faceti cununia civila si cununia religioasa in zile diferite astfel veti economisi timp, nervi si oboseala
Neaparat incheiati contracte cu absolut toti prestatorii de servicii
Nu economisiti bani pentru foto-video, aceasta este unica amintire cu care veti ramine dupa marele eveniment
Perfect este sa alegeti muzica impreuna cu moderatorul 
Nu experimentati cu imaginea voastra inainte de nunta si alegeti stilistii in care aveti totala incredere, nu alergati dupa vedete
Purtati pantofii inainte de nunta atit mireasa cit si mirele
Regizati impreuna cu coregraful și mirele furtul miresei surprinzindu-i pe toti cu un dans deosebit
Nu uitati acasa Geanta Miresei atit de necesara si utila
Organizati o nunta asa cum o visati voi nu cum trebuie sau vor ceilalti

1.10.2023

Acte necesare pentru căsătorie.

 



Condiții în care căsătoria civilă nu se face la primărie

Cei care au decis să facă marele pas și să spună „da” în fața ofițerului de stare civilă este bine să știe că pentru asta e nevoie de o serie de documente, dar și de un certificat medical prenupțial.

Căsătoria se va încheia după 10 zile calendaristice, respectiv între a 11-a și a 14-a zi de la data depunerii actelor în care se cuprind atât ziua când a fost făcută declaraţia, cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.

Declaraţia de căsătorie se face personal, de către viitorii soţi, în scris, la primăria locului de domiciliu sau de reşedinţă al unuia dintre ei.

În cazul în care unul dintre viitorii soţi nu se află în localitatea unde urmează a se încheia căsătorie, el poate face declaraţia de căsătorie la primăria localităţii de domiciliu sau de reşedinţă, care o va transmite, în termen de 48 de ore, la primăria localităţii unde urmează a se încheia căsătoria.

Locul încheierii căsătoriei este sediul serviciului de stare civilă din localitatea competentă. Căsătoria se poate încheia în afara sediului primăriei, cu aprobarea primarului, dacă din motive temeinice unul dintre soţi se află în imposibilitatea de a se prezenta (exemplu: suferă de o boală şi nu se poate deplasa). Se poate oficia căsătoria în afara sediului primăriei în cazul persoanelor aflate în executarea pedepselor private de libertate, în penitenciar.

Locul încheierii căsătoriei este sediul serviciului de stare civilă din localitatea competentă. Căsătoria se poate încheia în afara sediului primăriei, cu aprobarea primarului, dacă din motive temeinice unul dintre soţi se află în imposibilitatea de a se prezenta. Se poate oficia căsătoria în afara sediului primăriei în cazul persoanelor aflate în executarea pedepselor private de libertate, în penitenciar.

La încheierea căsătoriei, viitorii soţi vor declara, în faţa delegatului de stare civilă, numele pe care s-au voit să-l poarte în căsătorie, ei pot să-şi păstreze numele lor dinainte de căsătorie, să ia numele unuia sau altuia dintre ei sau numele lor reunite. Căsătoria nu poate fi dovedită decât prin certificatul de căsătorie, eliberat pe baza actului întocmit în registrul actelor de stare civilă.


Acte necesare pentru căsătorie

-actul de identitate al viitorilor soți, în original și în copie;

-certificatul de naștere al viitorilor soți, în original și în copie;

-certificat prenupțial – un certificat medical privind starea sănătăţii, valabil 14 zile calendaristice de la data emiterii, care trebuie să conţină menţiunea expresă că persoana se poate sau nu se poate căsători.

-dacă unul din soți a mai fost căsătorit anterior, trebuie aduse și documentele în original și copie (traduse și legalizate, dacă e cazul) din care să reiasă că a fost desfăcută căsătoria anterioară și că persoana se poate căsători din nou (actul de divorț sau un certificat de deces al fostului soț, în funcție de situație);

-declarație din care să rezulte că cei doi soți nu cunosc niciun motiv de natură legală care să împiedice încheierea căsătoriei.


Acte necesare pentru căsătoria cu un cetățean străin

În cazul în care unul din viitorii soți e străin, lista cu acte necesare pentru căsătorie în 2023 mai conține și următoarele documente:

-dovada eliberată de misiunea diplomatică sau oficiul consular ale ţării al cărei cetăţean e viitorul soț străin, din care să rezulte că sunt îndeplinite condiţiile cerute de legea lui naţională, pentru încheierea căsătoriei;

-declaraţia autentificată de un notar public, din care să rezulte că soţul cetătean străin nu cunoaşte niciun motiv de natură legală care să împiedice încheierea căsătoriei;

-cetăţenii statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţă juridică în materie de stare civilă pot prezenta, în locul dovezilor emise de reprezentanţele diplomatice, documente eliberate de autorităţile competente ale statului de cetăţenie, datate recent (maximum trei luni de la emitere) ori care au prevăzut, în conţinut, termenul de valabilitate;

-cetăţenii statelor care nu au misiune diplomatică ori oficiu consular acreditat în România şi care sunt în imposibilitatea de a obţine dovada pot prezenta o declaraţie dată pe propria răspundere, autentificată de un notar public, din care să rezulte că viitorul soţ, cetăţean străin sau apatrid, nu este căsătorit şi îndeplineşte condiţiile cerute de legea sa naţională pentru încheierea căsătoriei în România.


Acte necesare pentru căsătorie în cazul minorilor

Codul Civil prevede că vârsta legală pentru căsătorie sau vârsta matrimonială este 18 ani. Cu toate acestea, pentru motive temeinice, minorul care a împlinit vârsta de 16 ani se poate căsători, dacă sunt respectate anumite condiții.

Mai exact, minorii care nu au împlinit vârsta de 18 ani se pot căsători în baza următoarelor documente:

-avizul medical

-dovada încuviinţării părinţilor ori, după caz, a tutorelui şi autorizarea direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului pentru încheierea căsătoriei, cu respectarea prevederilor Codului familiei.


Acte necesare pentru căsătoria religioasă

Dacă în cazul căsătoriei civile există o listă întreagă cu acte necesare, în cazul cununiei religioase singurul act necesar este certificatul de căsătorie. Asta pentru că statul român recunoaște căsătoria religioasă încheiată în fața preotului numai după încheierea celei civile.

În cazul în care unul dintre soți a mai fost căsătorit anterior, Biserica obișnuiește să ceară și actul de divorț în original și copie.

De asemenea, atât în Biserica Ortodoxă, cât și în Biserica Catolică se cere aprobare specială din partea Episcopului sau parohului local pentru căsătoriile mixte.

Căsătoria aduce cu sine unele obligații de care este obligatoriu să țineți cont înainte de a ajunge la starea civilă. Pentru a nu avea nicio surpriză neplăcută.

Căsătoria se încheie, potrivit legii, între bărbat şi femeie prin consimţământul personal şi liber al acestora.


Vârsta matrimonială

Căsătoria se poate încheia dacă viitorii soţi au împlinit vârsta de 18 ani. 

Pentru motive temeinice, minorul care a împlinit vârsta de 16 ani se poate căsători în temeiul unui aviz medical, cu încuviinţarea părinţilor săi sau, după caz, a tutorelui şi cu autorizarea instanţei de tutelă în a cărei circumscripţie minorul îşi are domiciliul. În cazul în care unul dintre părinţi refuză să încuviinţeze căsătoria, instanţa de tutelă hotărăşte şi asupra acestei divergenţe, având în vedere interesul superior al copilului. 

 Dacă unul dintre părinţi este decedat sau se află în imposibilitate de a-şi manifesta voinţa, încuviinţarea celuilalt părinte este suficientă. 

 De asemenea, în condiţiile art. 398, este suficientă încuviinţarea părintelui care exercită autoritatea părintească. 

 Dacă nu există nici părinţi, nici tutore care să poată încuviinţa căsătoria, este necesară încuviinţarea persoanei sau a autorităţii care a fost abilitată să exercite drepturile părinteşti.


Bigamia

Este interzisă încheierea unei noi căsătorii de către persoana care este căsătorită.

Interzicerea căsătoriei între rude

Este interzisă încheierea căsătoriei între rudele în linie dreaptă, precum şi între cele în linie colaterală până la al patrulea grad inclusiv. 

 Pentru motive temeinice, căsătoria între rudele în linie colaterală de gradul al patrulea poate fi autorizată de instanţa de tutelă în a cărei circumscripţie îşi are domiciliul cel care cere încuviinţarea. Instanţa se va putea pronunţa pe baza unui aviz medical special dat în acest sens. 

 În cazul adopţiei, dispoziţiile alin. (1) şi (2) sunt aplicabile atât între cei care au devenit rude prin adopţie, cât şi între cei a căror rudenie firească a încetat prin efectul adopţiei.

Căsătoria este oprită între tutore şi persoana minoră care se află sub tutela sa.

Căsătoria nu se încheie dacă viitorii soţi nu declară că şi-au comunicat reciproc starea sănătăţii lor. Dispoziţiile legale prin care este oprită căsătoria celor care suferă de anumite boli rămân aplicabile.


Declaraţia de căsătorie 

Cei care vor să se căsătorească vor face personal declaraţia de căsătorie, potrivit legii, la primăria unde urmează a se încheia căsătoria. (domiciliul sau reședința unuia dintre viitorii soți)

Dacă unul dintre viitorii soţi, părinţii sau tutorele nu se află în localitatea unde urmează a se încheia căsătoria, ei pot face declaraţia la primăria în a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau reşedinţa, care o transmite, în termen de 48 de ore, la primăria unde urmează a se încheia căsătoria. 

Conţinutul declaraţiei de căsătorie 

 În declaraţia de căsătorie, viitorii soţi vor arăta că nu există niciun impediment legal la căsătorie şi vor menţiona numele de familie pe care îl vor purta în timpul căsătoriei, precum şi regimul matrimonial ales. 

 Odată cu declaraţia de căsătorie, ei vor prezenta dovezile cerute de lege pentru încheierea căsătoriei. 


Alegerea numelui de familie 

Viitorii soţi pot conveni să îşi păstreze numele dinaintea căsătoriei, să ia numele oricăruia dintre ei sau numele lor reunite. De asemenea, un soţ poate să îşi păstreze numele de dinaintea căsătoriei, iar celălalt să poarte numele lor reunite. 


Publicitatea declaraţiei de căsătorie 

În aceeaşi zi cu primirea declaraţiei de căsătorie, ofiţerul de stare civilă dispune publicarea acesteia, prin afişarea în extras, într-un loc special amenajat la sediul primăriei şi pe pagina de internet a acesteia unde urmează să se încheie căsătoria şi, după caz, la sediul primăriei unde celălalt soţ îşi are domiciliul sau reşedinţa. 

 Extrasul din declaraţia de căsătorie cuprinde, în mod obligatoriu: data afişării, datele de stare civilă ale viitorilor soţi şi, după caz, încuviinţarea părinţilor sau a tutorelui, precum şi înştiinţarea că orice persoană poate face opoziţie la căsătorie, în termen de 10 zile de la data afişării. 

 Căsătoria se încheie după 10 zile de la afişarea declaraţiei de căsătorie, termen în care se cuprind atât data afişării, cât şi data încheierii căsătoriei (respectiv ziua când se împlinește termenul celor 10 zile)


Reînnoirea declaraţiei de căsătorie 

În cazul în care căsătoria nu s-a încheiat în termen de 30 de zile de la data afişării declaraţiei de căsătorie sau dacă viitorii soţi doresc să modifice declaraţia iniţială, trebuie să se facă o nouă declaraţie de căsătorie şi să se dispună publicarea acesteia.


Opoziţia la căsătorie 

 Orice persoană poate face opoziţie la căsătorie, dacă există un impediment legal sau dacă alte cerinţe ale legii nu sunt îndeplinite. 

 Opoziţia la căsătorie se face numai în scris, cu arătarea dovezilor pe care se întemeiază. 

1.07.2023

Cât costă o nuntă în România în 2023. Află cum poți economisi.

https://www.cancan.ro/cat-costa-o-nunta-in-romania-in-2023-afla-cum-poti-economisi-20749244 




 În urmă cu 2 ani, nunțile au fost anulate din cauza pandemiei, însă acum scumpirile sunt cele care îi neliniștesc pe viitorii miri. Totuși, vestea buna este că pot avea nunta mult dorită chiar și cu cheltuieli mai mici.
Iată cum îți poți organiza nunta în 2023 astfel încât să nu te coste o avere. 
O rochie de mireasă poate fi găsită la prețul de 100 de lei în târgul de nunți.

 După cum spuneam, există metode prin care îți poți organiza nunta astfel încât să nu rămâi fără bani în buzunar după atâtea cheltuieli. 
 De Black Friday, de exemplu,o rochie de mireasă poate fi achiziționată chiar și cu 100 de lei. În vremuri atât de grele, măcar costurile pentru nuntă să fie mai ușor de suportat! 

 Probabil la acest lucru s-au gândit expozanții de la cel mai mare târg de profil atunci când au redus numeroase rochii de mireasă de la 4.000-5.000 de lei până la 100 de lei. „Ea, spre exemplu este redusă la 275 de lei, de la 4.000 de lei. Este o rochie cu de toate, care a fost vedetă anul trecut”, spune Dora Pătrașcu, organizator de târg, potrivit ObservatorNews.ro 

 Mirii s-au gândit să reducă numărul de invitați pentru a economisi bani.

 Românii au găsit soluții pentru nunți mai ieftine. 

 Această veste a picat cum nu se poate mai bine pentru viitoarele miresele. Majoritatea fac orice doar că să aibă parte de un eveniment „ca la carte” fără să bage prea mult mâna în buzunare, așa că reducerea rochiilor de mireasă constituie un mare avantaj pentru ele, iar orice altă economie e bine venită. 

 „Încerc să fac eu aranjamentele, să vedem cât îmi iese. Acum, dacă s-a ivit ocazia asta, fac și de la rochie dacă se poate”, spune o mireasă, potrivit aceleiași surse. 

 Pe de altă parte, o altă femeie ce se pregătește de nuntă este de părere că locul amenajat cu dulciuri și bunătăți de tip desert este inutil. 
 Candybar-ul, căci despre el vorbim, nu face altceva decât să îți taie pofta de mâncare, spune ea. 

În plus, aceasta consideră că poți economisi bani dacă renunți la o formație de cântăreți și apelezi în schimb, la un DJ. 
 „Sincer, eu nu văd util, chiar dacă toate lumea îl vede, candy bar-ul. Prăjitura se mănâncă la sfârșit. Candy bar-ul nu face altceva decât să îți taie pofta de mâncare. 

 O formație care ar putea fi înlocuită de un DJ. Dacă este talentat, face același lucru ca o formație”, este părerea unei mirese, conform sursei citate. 

 O rochie de mireasă poate ajunge chiar și la prețul de 100 delei. 

 Alți miri vor să facă economie prin reducerea numărul de invitați. În loc să facă rabat, aceștia preferă să mai taie de pe listă câțiva petrecăreți. 

 „Când vine o criză, evident că bugetele scad. Treaba furnizorilor care vor să rămână în piaţă este ca unicitatea pe care orice mireasă şi-o doreşte este să nu fie dată printr-un preţ piperat, ci prin idei originale”, spune Alina Caraman, președinte AFIN. 

 Noi tendințe în materie de nunți în 2023. 

 Dacă vorbim despre ce se poartă anul acesta, ei bine, nunțile în natură vor fi în trend. Oamenii vor renunța la clasicul ballroom și se vor bucura de cel mai important eveniment din viața lor, sub cerul liber. 

 La capitolul vestimentație, mireselor li se recomandă rochii cât mai transparente, iar mirilor costume în care să se simtă cât mai relaxați.

10.25.2020

De ce e bine să botezi un copil.

 

De ce e bine să botezi un copil. Ce restricții apar în privința nașilor

Venirea pe lume a unui copil reprezintă o binecuvântare imensă pentru orice familie. Și pentru ca acesta să fie membru al Bisericii lui Hristos, el trebuie să primească Taina Botezului. Iată de ce e bine să botezi un copil și ce restricții apar în privința nașilor.

De ce e bine să botezi un copil

Sfântul Botez este întâia dintre Tainele Sfintei Biserici, și reprezintă „poarta” de intrare în Sfânta Biserică. Ajungând membri ai Bisericii lui Hristos, devenim vrednici de a primi și celelalte Sfinte Taine. Botezul creştin a fost instituit de către Mântuitorul Iisus Hristos, după Învierea Sa din morţi, când a spus Apostolilor Săi: „Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile botezându-le în numele Tatălui, şi al Fiului, şi al Sfântului Duh“ (Matei 28, 19).

Biserica Ortodoxă susține că nașii de botez au un rol foarte important în viața copilului. Iar acest rol nu trebuie limitat doar la perioada copilăriei. La Botez, „nașii își asumă, pentru întreaga viață, reponsabilitatea de a purta de grija vieții spirituale a finilor.”

De ce e bine sa botezi un copil
Sfânta Taina a Botezului

Ce restricții apar în privința nașilor

Părintele asist. drd. Silviu Tudose, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Bucureşti, a acordat un amplu interviu pentru ziarullumina.ro, în care a vorbit despre importanța Tainei Botezului și alegerea nașilor pentru copil.

Naş la botez poate fi orice creştin ortodox adult, de acelaşi sex cu copilul. Nu se pot alege nași de alte confesiuni sau persoane nebotezate. Acesta trebuie să fie un credincios practiant, care să cunoască adevărurile de credinţă ale Bisericii. Nu pot îndeplini această calitate nici părinții copilului sau cei din cei din sânul monahal.

El va ţine copilul în brațe şi va face, în locul acestuia, mărturisirea de credinţă, lepădându-se de cel Rău, unindu-se cu Hristos şi rostind Crezul. Prin această Taină, nașul își va lua angajamentul în fața lui Dumnezeu că va îl va îndruma duhovnicește numai pe căi bune.

„De asemenea, naşul este cel care are responsabilitatea creşterii duhovniceşti a finului său. Îndrăznesc să spun că fiecare naş, în calitatea sa de părinte spiritual, va da seamă înaintea lui Dumnezeu de finii săi, ceea ce nu-i puţin lucru.”, spune părintele.

De ce e bine sa botezi un copil
De ce e bine sa botezi un copil

În practică, naşii copilului sunt naşii de cununie ai părinţilor acestuia. Însă şi persoanele necăsătorite, dacă îndeplinesc condiţiile, pot fi naşii unui copil. Din păcate, în unele cazuri, nașii sunt aleși pentru că sunt prieteni apropiați ai părintilor, de la care, după botez, nu se așteaptă mai mult decât să trimită cadouri finului/finei lor. Nășirea este o faptă creștinească foarte mare și va fi răsplătită frumos de Dumnezeu.

Formula de lepădare rostită trei ori amintește de întreita lepădare de Satan pe care a făcut-o Iisus pe muntele Carantaniei. Formula „Mă unesc cu Hristos“ se rostește cu faţa spre Răsărit, pentru că acesta este simbolul Învierii lui Hristos, „lumina lumii“.

„Întreita lepădare o face naşul, în cadrul exorcismelor pe care preotul le rosteşte înainte de Taina propriu-zisă, în pridvorul bisericii sau în faţa uşilor de la intrare. Este un ritual care, în primele veacuri ale Bisericii, se situa cu câteva zile înainte de Botezul propriu-zis. După lepădarea de Satan, cei care urmau să fie botezaţi mărturiseau credinţa în Hristos, prin rostirea Crezului, fiind astfel încununată întreaga perioadă a catehumenatului sau a pregătirii lor catehetice. Astăzi, în locul celui care se botează, naşul rosteşte aceste lepădări şi Simbolul de Credinţă, cu faţa spre Apus, simbol al întunericului şi al răului, diavolul fiind numit în Scriptură domnul întunericului“, completează preotul.


 Manolică Anca / 23.10.2020, 15:46

8.03.2020

HAINELE ȘI TRUSOUL PENTRU BOTEZ


Sfaturi utile pentru părinți și nași
Fie că ești părinte, fie că ești naș al  micului creștin, botezul este acel eveniment cu totul special, fiind o adevărată provocare organizarea și planificarea acestuia.

Botezul este prima petrecere oficială a celui mic  și prima apariție oficială în fața unui număr mare de oameni, de aceea, alegerea hainelor de  botez este una dintre cele mai importante sarcini, copilul fiind  întreaga zi în centrul atenției și această zi va fi cea în care vor fi realizate numeroase fotografii și filmări, care vor rămâne ca amintire pentru viața întreagă.

Cum alegi hainele de botez?
 Timp de mulți ani, tradiția de a îmbrăca copiii în haine albe la botez s-a schimbat, în zilele noastre existând numeroase variante de hăinuțe, în culori și nuanțe diferite. 
Culoarea albă simbolizează puritatea și renașterea, de aceea, foarte mulți părinți și nași aleg pentru bebeluș  diverse modele de hăinuțe albe. Însă, culorile pastelate sunt, de asemenea, foarte potrivite pentru a înlocui albul.

Ținuta ideală pentru botez, dar și pentru petrecerea de după, nu va mai reprezenta o problemă dacă vei ține cont de toate sfaturile de mai jos pentru alegerea hăinuțelor:

Dacă petrecerea de botez va avea o tematică anume( personaje de poveste sau desene, tradițională, clasică, etc), atunci este recomandat ca hăinuțele să se încadreze și ele  în această temă;

Trebuie pus accentul întotdeauna pe confort, dar să fie și ușor de îmbrăcat, căci slujba poate fi stresantă și obositoare pentru cea mică și îmbrăcatul nu trebuie să dureze foarte mult.

Calitatea materialelor este foarte importantă, de aceea trebuie să alegi doar hăinuțe confecționate din materiale prietenoase cu pielea copilului;

Alege mărimea potrivită, luând în calcul toți factorii necesari;

Pe lângă costumul de botez este recomandat să se adauge ținutei anumite accesorii, precum panglici, bentițe, șepcuțe,  pălăriuțe, jachete sau botoșei.

Costumul de botez trebuie să fie ales  în funcție de sezon sau de momentul când are loc ceremonia botezului. Și tot ce îți mai rămâne de făcut ca părinte, este ca împreună cu nașii să alegeți cel mai potrivit model.

Cum se alege mărimea potrivită ?
 Hăinuțele de botez nu sunt ceva ce părinții sau nașii cumpără cu câteva zile înaintea evenimentului. De aceea, este necesar să se țină cont de anumiți factori, astfel încât, în ziua fericitului eveniment, aceștia să nu aibă o surpriză neplăcută, că sunt prea mari sau prea mici.

Mărimea potrivită pentru hăinuțele de botez trebuie să țină seama de anumiți parametrii, precum lungimea bebelușului și a tălpii, circumferința capului sau greutate.

De cele mai multe ori, majoritatea hăinuțelor sunt încadrate în anumite categorii de vârstă, astfel încât să se poată folosi ca repere de bază atunci când se alege modelul dorit.

Trusoul de botez: ce conține și cum se alege cel potrivit?

Există numeroase modele de trusou botez din care nașii pot alege, majoritatea dintre acestea fiind alcătuite din cele mai importante obiecte de care este nevoie în timpul slujbei botezului. 

Astfel, un trusou simplu trebuie să conțină următoarele: 
prosop pentru preot și bebe, săpun și sticluță de mir, pânză de mir, fașă și diverse accesorii de decor. 

Ce sunt toate aceste elemente ale trusoului și la ce folosesc, vei afla în cele ce urmează:
Prosopul pentru preot este utilizat de către preot înainte și după scufundarea micuței în cristelniță 
Săpunul, este oferit preotului pentru a se spăla pe mâini înaintea de a scufunda micuța în apă.
Prosopul pentru bebeluș este utilizat de nași pentru a usca fetița după ce aceasta este creștinată
Recipientul pentru mir trebuie să fie umplut cu ulei de măsline de acasă, iar acesta va fi sfințit de către preot în timpul slujbei. Acest ulei va deveni mirul cu care fetița este unsă pe frunte și la încheieturi în timpul slujbei botezului, dar și la baia de a doua zi.
Pânza de mir este folosită pentru a înfășa micul creștin și trebuie să aibă anumite caracteristici: să fie albă, nefinisată și nebrodată.

Există modele de trusou a căror obiecte se asortează perfect cu un anumit model de hăinuțe și cu lumânarea, de aceea, este recomandat să se aleagă un astfel de pachet complet, pentru un efect cu totul deosebit.

 Pe lângă aspectul estetic, care este foarte important în alegerea trusoului de botez, este necesar să se țină cont și de alți factori în alegerea sa, și anume:
Toate materialele utilizate pentru confecționarea obiectelor din trusou trebuie să fie de calitate superioară, bine realizate, în dimensiuni potrivite;
Posibilitatea de a personaliza toate elementele trusoului poate fi un mare plus în alegerea unui anumit model;

Este recomandat ca toate elementele trusoului să fie aranjate într-o cutie sau un cufăr, căci acestea vor arăta foarte deosebit.
Alegerea hăinuțelor de botez și a trusoului nu este o sarcină dificilă dacă se va ține cont de toate sfaturile de mai sus și dacă se vor alege mereu doar produse deosebite, de calitate.

adaptare

7.18.2020

10 SFATURI PENTRU A-ȚI DISTRA INVITAȚII LA NUNTA


O zi de nuntă plină de distracție câteodată are nevoie de puțin ajutor. Pentru ca oaspeții să nu uite de petrecerea ta și să se distreze în stil regal, noi ți-am pregătit 10 sfaturi despre cum să-i distrezi la nuntă. Inspirați-vă și transformați ziua specială în cea mai frumoasă experiență pentru toți invitații.

Când are loc o nuntă, cu toții așteptăm nu numai o ceremonie romantică, mormane de mâncare și băuturi grozave, ci și distracție bună.
Festivitățile de nuntă durează de obicei aproape toată ziua, iar în afara punctelor tradiționale ale programului, cum ar fi primul dans, sau felierea unui tort împreună, merită să planificați cum să-i distrați pe invitați la nuntă. Stând ore întregi la o masă și mâncând bunătăți probabil că vei obosi curând. Și nu este nimic mai neplăcut decât oaspeții care își urmăresc ceasul plictisiți.

Dacă doriți ca nunta voastră să rămână în amintirea tuturor pentru anii care vor urma, pe lângă alegerea rochiei de mireasă și decorațiuni, va trebui să vă planificați petrecerea pentru a
distra la maxim oaspeții.

În anumite regiuni se obișnuiește ca părinții să aibă grijă de o petrecerea de nuntă. Ei își exprimă astfel dragostea și bucuria pentru căsătoria copiilor lor. Totuși, acesta nu este cazul la fiecare nuntă și, prin urmare, acest articol poate fi o inspirație pentru noii căsătoriți, care doresc să facă din nunta lor o experiență excepțională.

Există multe modalități de a vă asigura că cei dragi nu se plictisesc la petrecere. Începând de la diverse jocuri la tot felul care implică invitații până la spectacole dedicate.

Am selectat pentru voi 10 moduri care s-au dovedit a fi de succes pentru a transforma nunta într-o petrecere minunată care nu va fi uitată. În plus, datorită petrecerii de nuntă, membrii familiei sau prietenii tăi se vor cunoaște mai bine.

SFATURI PENTRU A DISTRA INVITAȚII LA NUNTĂ

Nu exagerați cu rea multă distracție. Este important să nu aveți impresia că trebuie să vă distrați oaspeții în permanență. Lăsați-le timp să se bucure de această zi specială. Este suficient dacă ați planificat 3 până la 4 activități, și în rest să lăsați distracția liberă.

Nu forțați pe nimeni să participe la jocuri. Nu toată lumea este tipul de persoană socială căruia îi place să fie centrul atenției. Lăsa-ți mai bine opțională participarea la activități distractive.
Alegeți cu gust. Dacă optați pentru un divertisment îndrăzneț, cum ar fi o scenă cu o stripteuză, puteți primi în schimb zâmbete ciudate sau, în cel mai rău caz o tăcere jenantă și câteva bârfe ulterioare.

Pregătiți un mic premiu pentru câștigător. Este frumos să motivați participanții și să câștige. Nu trebuie să fie ceva mare, este suficient o bombonieră,o sticlă de șampanie, o floare dintr-un buchet de nuntă sau un sărut de la mireasă.

ÎNAINTE DE A TRECE LA LISTA DE ACTIVITĂȚI DISTRACTIVE PENTRU NUNTĂ, TREBUIE SĂ AMINTIM CÂTEVA SFATURI IMPORTANTE:

1. JOCURI DE NUNTĂ
Există un număr mare de jocuri potrivite pentru nuntă, în funcție de gustul și natura nou-casatoriților sau a oaspeților, pe care dintre ele vor alege. Noi le-am ales pe cele mai populare.
Test pentru mire și mireasă
Un joc mereu popular, în care mirele și mirele stau pe scaun spate în spate, schimbă un pantof și răspunde diferitelor întrebări despre relația lor pe care moderatorul o pune prin ridicarea pantofilor corespunzători.
Întrebări precum cine curăță mai mult acasă, cine deține finanțele, dar puteți alege și întrebări mai amuzante. De exemplu, cine înjură mai mult acasă, cine petrece mai mult timp la toaletă sau cine este mai comod.
Jocul este despre a arăta modul în care o perechea se coordonează și cât de mult se potrivesc. Asigurați-vă că veți cântări cu atenție întrebările despre finanțe, sex sau relații anterioare. Cu astfel de întrebări este o idee bună să nu exagerați, astfel încât publicul să nu se plictisească. Programează maxim 15.

Dezbrăcarea jartierei
Acest joc, sau mai bine zis performanță, este că mirele trebuie să îndepărteze jartiera miresei fără a-și folosi mâinile. Dacă reușește, o poate arunca între bărbații care încă nu sunt căsătoriți. Cel care o atinge se va căsători în următorul an. Aruncarea jartierei între bărbați este similară cu aruncarea buchetului miresei pentru fetele nemăritate.

Jocuri pe ringul de dans
Puteți încerca cu baloane. Această distracție constă în legarea unui balon de unul dintre picioarele cuplului. După start, toată lumea trebuie să calce pe un balon al unei alte perechi. Cine reușește să mențină balonul cel mai mult câștigă. O alternativă distractivă este să dansezi cu partenerul ținând o portocală sau un măr între frunți și nu are voie să alunece în timp ce dansezi.

2. CABINA FOTO
Astăzi, cabina foto echipată nu mai este o sursă originală, ci este foarte populară de divertisment. Puteți angaja un fotograf profesionist iar prietenii dvs. îl vor ajuta, și cu siguranță vor fi fericiți să o facă gratuit, în schimbul unei invitații la o petrecere. Pregătiți plăcuțe cu inscripții amuzante, mustăți și diverse măști sau cumpărați un pachet pregătit în prealabil. Oaspeții se vor bucura astfel de multă distracție și vor avea parte și de o amintire frumoasă a nunții tale.

3. CABINA DE TATUAJ
O idee interesantă este și pregătirea unei cabine sau a unei camere adecvate unde se poate aplica un tatuaj temporar. Mirii și alte cupluri își pot întări dragostea prin tatuarea „pentru totdeauna”. Fiți pregătiți deoarece va exista un interes mare pentru modele diferite, așa că nu ezitați să faceți un stoc suficient de șabloane.

4. EXPOZIȚIE DE FOTOGRAFII
Un distracție minunată, care constă în realizarea unei galerii cu fotografii din tinerețea mirelui și a miresei. Dacă aveți timp, puteți expune fotografii cu descrieri care îi vor introduce pe invitați într-o istorie necunoscută a vieții voastre. Pot fi multe fotografii, deoarece nimeni nu o să obosescă privindu-le.
Le puteți agăța pe șiruri de sfoară prinse cu cârlige, sau le puteți expune pe un perete ambulant.

5. POSIBIL SĂ VINĂ ȘI UN MAGICIAN
Un magician este de asemenea este o distracție binevenită la nunți.Acesta poate să-și efectueze propria performanță de jumătate de oră, dar este de recomandat varianta în care magicianul se plimbă
printre invitați și execută trucuri mici și simple. În acest moment o mulțime de animatori pot face ca o monedă să dispară, să scoată un trandafir din mânecă pentru plăcerea unei doamne frumoase sau să
execute trucuri cu cărți de joc care vor aduce zâmbete pe fețele tuturor invitaților la nuntă.

6. CARICATURI
Dacă doriți ca oaspeții să rămână cu o amintire, în afară de fotografiile haioase, puteți oferi o alternativă interesantă sub formă de caricaturi desenate. Un caricaturist nu este una dintre cele mai ieftine distracții, dar poate realiza mult într-o clipă. Oaspeții vor fi bucuroși să fie în centrul atenției

7. FOLOSIȚI-VĂ DE ABILITĂȚILE PRIETENILOR
Dacă aveți un buget limitat și nu doriți să cheltuiți zeci de mii pentru distracția la nuntă, profitați de faptul că există oameni printre prietenii dvs. care pot face ceva. Poate unii dintre ei se pot descurca cu un spectacol de foc sau un dans interesant. Pentru un număr distractiv, îi puteți răsplăti de exemplu cu o sticlă de alcool bun sau un alt contraserviciu, iar pentru unii va fi suficient doar o mulțumire sinceră. Nu ne vom minți că nunta nu este solicitantă din punct de vedere financiar.
Prietenii tăi vor fi bucuroși să-ți dea o mână de ajutor.

8. ARBORELE NUNȚII
O formă de divertisment care creează o amintire plăcută pentru miri. Un copac fără frunze (cu ramuri, de obicei în formă de inimă) ce poate fi pictat sau imprimat pe pânză, pe care sunt imprimate apoi amprentele individuale ale nuntașilor cu ajutorul culorilor (puteți adăuga și semnătura fiecăruia). Acest lucru va crea un copac de nuntă pentru oaspeți, un tablou interesant și original, care va fi o amintire perfectă a zilei de nuntă, și în același timp, un decor minunat pentru casă.

9. CARTEA OASPEȚILOR DE LA NUNTĂ
O noutate în domeniul divertismentului la nuntă este cartea de nuntă a oaspeților. Se poate obține online sau se poate creea de către voi. Pentru a face acest lucru, veți avea nevoie de un bloc cu hârtie groasă prins întro copertă tare, în care invitații de nuntă pot scrie dorințe, răspund la întrebări despre nuntă sau pot adăuga diverse sfaturi despre căsătorie.
La sfârșitul zilei, veți avea o amintire frumoasă la care vă puteți uita oricînd și de câte ori doriți.
SFAT: O modalitate excelentă de a-ți diversifica albumul de nuntă este de a insera fotografii la minut tip Polaroid. Astăzi, puteți obține aceste aparate foto relativ ieftin, iar avantajul lor este realizarea imediată a unei fotografii. Oaspeții le vor păstra sau le vor adăuga ca amintire în albumul de nuntă.

10. DISTRACȚIE PENTRU COPII
Este necesar să distrați nu numai oaspeții adulți, ci și pe cei mai mici. Copiii își pot inventa propriile jocuri dar cu timpul se pot plictisi, așa că cu siguranță merită să vă gândiți și la ei.
Divertismentul potrivit pentru ei poate fi un colț al încăperii dedicat copiilor cu cărți de colorat, jocuri și alte jucării pentru prichindei. Dacă aveți o nuntă în aer liber, puteți încerca un loc pentru a se juca cu nisipul sau o mică piscină. Nu uitați să vă gândiți și la un loc în care copiii mici pot dormi.

Deoarece de multe ori părinții sunt cei care ajută la pregătirile de nuntă, este nevoie să fie și ei răsplătiți. Puteți lua în considerare cadouri cum ar fi un parfum sau bijuterii care sunt in vogă. Există
într-adevăr multe modalități de a vă exprima recunoștința și aproape că nu există limite pentru
imaginație.

by brasty.ro

6.16.2020

MOSTRA GRATUITA

Dacă doriți să comandați MOSTRE, vă rugăm să ne contactați la tel. 0787 582 002 

sau să ne trimiteți direct pe Whats App urmatoarele informatii: 

-denumirea, poza sau codul mostrelor
-nume persoana de contact
-numar de telefon mobil
-adresa de livrare
Expedierea se face în cca 3 zile lucrătoare, în funcție de disponibilitate în stoc.
Mostrele sunt GRATUITE în limita a 1 bucată din fiecare produs.
Expedierea se va face prin FAN COURIER (taxa de expediere 15 lei) sau POSTA ROMANA (7.5 lei)
Se pot comanda maxim 5 mostre de produse în total.

MOSTRELE NU SE TIPARESC CU TEXT! Rolul lor este sa va faceti o parere cu privire la textura, grosimea, culorile și designul mostrei.Personalizarea cu text se face numai în urma unei comenzi ferme de minim 20 buc sau 100 lei dintr-un model.
Rețineti că nu tiparim nimic pana nu avem în scris acordul dvs pentru tipar.
Mostra ar trebui să ajungă la dumneavoastră în circa 5 zile lucrătoare.
Vă rugăm să vă asigurați că aveți suficient timp până la eveniment pentru procesare, trimitere, etc

DE ȘTIUT-sunaţi pentru verificare stoc - 0787 582 002-transport prin poştă sau curier conform cu opţiunile de plată şi transport-livrarea 3 zile lucrătoare-produsele se livrează neasamblate-pretul afişat nu conţine montajul-personalizarea se face cu orice text, culori asortate


METODE DE PLATAnuntabotez.ro va pune la dispozitie urmatoarele metode de plata:-RAMBURS cu plata pentru expedieri prin FAN Courier-in avans prin transfer bancar pentru colete trimise prin Posta Romana


LIVRAREDaca produsele sunt pe stoc, conform legii, livrarea se va face in maxim 5  zile de la primirea comenzii. Fara a ne obliga contractual, incercam sa initiem livrarea in 3 zile lucratoare.

CONDIȚII LEGALESite-ul functioneaza conform prevederilor legale ale Statului Roman.Conform OG nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Legii nr. 51/2003, care aproba ordonanta.


GARANȚIEProdusele cumparate prin intermediul acestui site beneficiaza de garantia obisnuita a fiecarei marci in parte. Astfel fiecare produs va fi insotit de certificatul de garantie al producatorului, care se ocupa direct sau prin reprezentantii sai de service-ul produsului.


ATENȚIONĂRIPretul final platit de dumneavoastra este format din:-pretul produselor aflate in interiorul coletului,-de contravaloarea serviciilor prestate pentru personalizarea produselor comandate,-de cheltuielile aferente transportului efectuat de firma de curierat -de costul intoarceri banilor platiti de catre dumneavoastra la firma noastra.-adauga preţul personalizării dacă este cazul-produsele se livrează nemontate în 3/5 zile lucrătoare



Firma noastra va onoreaza comanda in circa 3-5 zile lucratoare prin https://www.fancourier.ro/ FAN COURIER pentru urmatoarele orase: 

Abrud, Adjud, Agnita, Aiud, Alba Iulia, Alexandria, Alesd, Anina, Aninoasa, Arad, Avrig, Azuga, Babadag, Bacau, Baia Mare, Bicaz, Bistrita, Blaj, Borsec, Botosani, Brasov, Breaza, Brăila, Bucuresti, Buzau, Barlad, Calarasi, Caransebes, Carei, Cernavodă, Cluj-Napoca, Constanta, Costesti, Covasna, Craiova, Curtea de Arges, Curtici, Campeni, Campia Turzii, Campina, Campulung, Campulung-Moldovenesc, Calarasi, Deva, Dorohoi, Drobeta-Turnu Severin, Dragasani, Dumbraveni, Darmanesti, Eforie, Fetesti, Fieni, Filiasi, Focsani, Fagaras, Galati, Geoagiu, Gherla, Giurgiu, Gura Humorului, Gaesti, Hateg, Horezu, Hunedoara, Husi, Iasi, Lugoj, Lupeni, Mangalia, Marghita, Medgidia, Medias, Miercurea Ciuc, Mioveni, Mizil, Moinesti, Moreni, Motru , Odorheiu Secuiesc, Oltenita, Onesti, Oradea, Orastie, Orsova, Otopeni, Otelu Rosu, Pascani, Petrila, Petrosani, Piatra Neamt, Pitesti, Ploiesti, Plopeni, Pucioasa, Reghin, Resita, Roman, Rovinari, Rosiori de Vede, Ramnicu Sarat, Ramnicu Valcea, Rasnov, Rădăuti, Salonta, Satu Mare, Scornicesti, Sebes, Sfantu Gheorghe, Sibiu, Sighetu Marmatiei, Sighisoara, Simeria, Sinaia, Siret, Slatina, Slobozia, Sovata, Strehaia, Suceava, Sulina, Sangeorz Bai, Sannicolau Mare, Tecuci, Timisoara, Toplita, Tulcea, Turda, Turnu Magurele, Targoviste, Targu Jiu, Targu Mures, Targu Neamt, Targu Ocna, Targu Secuiesc, Tarnveni, Vaslui, Vatra Dornei, Vulcan, Valenii de Munte, Zalau, Zimnicea si oriunde ajunge Fun Courier

PROTECTIA DATELOR PERSONALE GDPR

PROTECTIA DATELOR PERSONALE GDPR

ANALIZA SCAMADVISER


Începând cu data de 25 mai 2018, Regulamentul 2016/679/UE privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date (în continuare "RGPD") va fi aplicat de toate statele Uniunii Europene. Prin intermediul RGPD se dorește crearea unui cadru legislativ unitar și uniform pe teritoriul Uniunii Europene.
Conform legii RGPD  va informam ca datele dumneavoastra cu caracter personal (Nume, Prenume, Adresa, Date C.I, Date CNP) vor fi prelucrate conform legii, obligandu-ne sa nu furnizam datele dumneavoastra unor terti (personae fizice sau juridice) fara acordul dumneavoastra.
Prelucrarea datelor cu caracter personal
Definitii relevante în contextul protectiei datelor cu caracter personal.
Date cu caracter personal = orice informatie privind o persoană fizică identificată sau identificabilă; o persoană fizică identificabilă este o persoană care poate fi identificată, direct sau indirect, în special prin referire la un element de identificare, cum ar fi un nume, un număr de identificare, date de localizare, un identificator on–line sau la unul sau mai multe elemente specifice, proprii identitătii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale;
Prelucrarea datelor cu caracter personal = orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi: colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvăluirea către terti prin transmitere, diseminare sau în orice alt mod, alăturarea ori combinarea, blocarea/restrictionarea, ștergerea sau distrugerea;
Dreptul la informare = dreptul persoanei vizate de a fi informată cu privire la identitatea și datele de contact ale operatorului și ale Responsabilului cu protectia datelor, scopurile în care se face prelucrarea datelor, categoriile de date cu caracter personal vizate, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor, existenta drepturilor prevăzute de legislatia privind protectia datelor cu caracter personal pentru persoana vizată și conditiile în care pot fi exercitate;
Dreptul de acces la date = dreptul persoanei vizate de a obtine de la operatorul de date la cerere și în mod gratuit, confirmarea faptului că datele cu caracter personal care o vizează, sunt sau nu prelucrate de către acesta;
Dreptul la rectificare = dreptul persoanei vizate de a obtine, la cerere și în mod gratuit, rectificarea datelor inexacte care o privesc, precum și completarea datelor incomplete;
Dreptul la ștergerea datelor (“dreptul de a fi uitat”) = dreptul persoanei vizate de a obtine, la cerere și în mod gratuit, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege, ștergerea datelor cu caracter personal care privesc acea persoană;
Dreptul la restrictionarea prelucrării = dreptul persoanei vizate de a obtine, la cerere și în mod gratuit, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege, marcarea datelor cu caracter personal stocate, cu scopul de a limita prelucrarea ulterioară a acestora;  
Dreptul la portabilitatea datelor = dreptul persoanei vizate de a primi, la cerere și în mod gratuit, datele cu caracter personal într–o modalitate structurată, folosită în mod obișnuit și într–un format ușor de citit, precum și dreptul ca aceste date să fie transmise de către Happy Cards Management SRL, către alt operator de date, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege;
Dreptul la opozitie = dreptul persoanei vizate de a se opune în orice moment, din motive întemeiate și legitime legate de situa]ia sa particulara, ca datele cu caracter personal care o vizează să facă obiectul unei prelucrări, în măsura în care sunt îndeplinite conditiile prevăzute de lege;  
Dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale = dreptul persoanei vizate de a cere și de a obtine retragerea, anularea sau reevaluarea oricărei decizii bazate exclusiv pe prelucrări efectuate prin mijloace automate (incluzând crearea de profiluri) care produce efecte juridice în privinta persoanei vizate sau o afectează în mod similar într–o măsură semnificativă;
De asemenea, adresa dumneavoastra de e-mail pe care primiti factura nu va fi folosita in alte scopuri (marketing, oferte, etc). Daca doriti oferte din partea firmei noastre va rugam sa solicitati explicit acest lucru printr-o adresa de e-mail. 
Pentru îndeplinirea scopurilor de prelucrare, Happy Cards Management SRL poate dezvălui datele cu caracter personal către următoarele categorii de destinatari: Persoana vizată, reprezentantii legali, institutii ale statului.

Ce este GDPR
GDPR este un set de reguli care se aplica tuturor organizatiilor care colecteaza si retin date personale de la orice individ din Uniunea Europeana. Scopul este de a standardiza legea datelor personale si mecanismele lor in toate domeniile de activitate si pentru a se asigura ca drepturile individuale ale oamenilor sunt protejate. Acest lucru este esential intr-o economie care se bazeaza tot mai mult pe utilizarea datelor personale.
Principiile GDPR
Principiul 1: Legalitate, corectitudine si transparenta
Datele cu caracter personal trebuie sa fie prelucrate in mod legal, corect si transparent in raport cu persoanele vizate.
Principiul 2: Limitarea scopului
Datele cu caracter personal trebuie sa fie colectate numai in scopuri specificate, explicite si legitime.
Principiul 3: Colectarea minimului necesar
Datele cu caracter personal trebuie sa fie adecvate, relevante si limitate la ceea ce este necesar in raport cu scopurile pentru care sunt prelucrate.
Principiul 4: Mentinerea datelor actualizate
Datele personale trebuie sa fie corecte si actualizate.
Principiul 5: Limitarea stocarii datelor
Datele personale trebuiesc mentinute doar pentru scopul colectarii. De aceea, datele personale ar trebui sterse de indata ce scopul colectarii a fost atins (cu exceptia cazurilor unde legea impune altfel).
Principiul 6: Integritate si confidentialitate
Datele personale trebuiesc procesate intr-un mod care asigura protectia impotriva utilizarii neautorizate.

7 pasi pentru a te conforma cu regulile GDPR

Pasul 1: Inventarierea
Scopul inventarierii este de a intelege ce date personale detii, unde sunt procesate si care este fluxul lor. O buna inventariere ar trebui sa raspunda la urmatoarele intrebari:
Ce date personale detin si unde sunt ele localizate?
De unde provin aceste date personale si cine are acces la ele?
Cui apartin aceste date personale? Aici le clasifici in categorii precum: clienti, angajati sau furnizori.
Care este scopul acestor date?
Cat timp sunt pastrate si cand pot fi sterse?
De unde pot fi accesate aceste date?
Care este suportul pe care sunt pastrate aceste date?
Pasul 2: Expirarea
Conform GDPR, datele personale nu ar mai trebui retinute atunci cand scopul procesarii lor a incetat sa existe.
In era noastra digitala, stergerea, asa cum este prevazuta de GDPR, este definita ca:
Inactiv: datele exista insa nu sunt supuse procesarii.
In asteptare: datele sunt marcate spre stergere, insa sunt in continuare in sistem.
Arhivat: Datele sunt mutate intr-un alt sistem la care au acces doar anumite persoane.
Stergere definitiva: Datele sunt sterse si nu mai pot fi recuperate.
Pentru a trece acest pas, data de expirare trebuie pregatita si aprobata. Pentru data de expirare ar trebui sa raspunzi la urmatoarele intrebari:
Ce actiune va fi executata de indata ce s-a depasit data de retentie a datelor?
Cine va intreprinde o astfel de actiune?
Decizia de stergere este reversibila sau ireversibila?
Cine va fi notificat cand aceasta decizie este luata?
Cum vor fi documentate aceste actiuni? (Asta este foarte important deoarece, la cerere, se poate solicita dovada stergerii).
Pasul 3: Consimtamantul
GDPR impune ca pentru procesarea datelor personale sa obtii consimtamantul. Spre deosebire de practicile anterioare, consimtamantul nu poate fi obtinut prin casute prebifate sau abonari subintelese.
Iata care sunt aspectele importante stabilite de GDPR:
Consimtamantul trebuie sa fie pentru un scop specific
Consimtamantul sa fie dat in mod liber
Consimtamantul sa fie lipsit de ambiguitate
Consimtamantul sa nu fie obtinut in schimbul furnizarii unui produs sau serviciu
Consimtamantul trebuie sa fie clar si sunt interzise casutele prebifate
Furnizorul datelor personale sa poata retrage consimtamantul oricand
Consimtamantul trebuie sa fie verificabil (acest lucru este usor in mediul digital in functie de uneltele pe care le folosesti)
Cu toate acestea sunt situatii cand consimtamantul nu este necesar:
Cand exista o intelegere contractuala unde datele personale sunt necesare pentru a-l duce la bun sfarsit. (de exemplu un contract de asigurare)
Cand actiunea este luata pentru a proteja datele clientului (de exemplu criptarea)
Cand actionezi in interesul individului (de exemplu un angajat are un atac de cord si suni la ambulanta unde ii furnizezi datele personale)

Pasul 4: Drepturi

GDPR ofera indivizilor urmatoarele drepturi:

Dreptul de a fi informat
Asta presupune transparenta asupra modului in care datele vor fi procesate. Atata timp cat ai o declaratie de confidentialitate corect realizata (asa cum vei vedea la pasul 6) esti acoperit. Insa, in acelasi timp, individul ar trebuie sa fie clar informat de existenta acestei politici de confidentialitate.
Dreptul de acces
Asta inseamna ca o persoana are dreptul de acces la datele lui. Compania ta este obligata sa furnizeze la cerere si fara niciun cost o copie a informatiilor detinute. Cu toate acestea poti solicita o taxa rezonabila sau sa refuzi sa furnizezi informatiile daca cererile sunt repetitive si/sau inutile. In cazul refuzului trebuie sa informezi solicitantul ca se pot adresa unei autoritati superioare.
Dreptul de rectificare
Asta presupune ca o persoana are dreptul sa solicite modificarea sau completarea informatiilor. De asemenea, si aici poti refuza o astfel de cerere daca este complexa si/sau inutila cu informarea ca se poate adresa unei autoritati superioare.
Dreptul de a ridica obiectii
O persoana are dreptul de a se opune procesarii datelor personale in scopuri de marketing sau pentru realizarea de profiluri. Asta este, in general, o retragere a consimtamantului, caz in care individul ar trebui retras din actiunile de marketing.
Dreptul de a restrictiona prelucrarea datelor
Asta presupune ca individul poate interzice procesarea datelor personale. Cand acest drept este exercitat, datele personale raman in companie insa nu mai pot fi procesate.
Dreptul la portarea datelor
Asta inseamna ca individul poate solicita obtinerea datelor personale pentru a le folosi in achizitionarea produselor sau serviciilor de la alta companie. Practic este un mecanism similar cu portabilitatea numarului de telefon de la un furnizor de telefonie la altul. Cand dreptul este exercitat, ar trebui sa furnizezi datele personale intr-un format electronic (de exemplu in format CSV). Aceasta informatie se furnizeaza gratuit.
Dreptul la stergerea datelor
Acesta se mai numeste si “dreptul de a fi uitat”. Aceasta presupune ca individul poate solicita stergerea datelor personale daca nu exista un motiv valid pentru procesarea lor. De regula, “motivul valid” apare atunci cand scopul procesarii lor a luat sfarsit.
Pasul 5: Transferul
Scopul acestui pas este de a organiza procesarea datelor care nu sunt realizate in compania ta. Asta include date administrare de terte parti sau de inter companii.
GDPR spune ca, atunci cand 2 companii sunt implicate in procesarea datelor, una se numeste Controlor iar cealalta Procesator (cea care proceseaza datele in numele Controlorului). Partea buna este ca GDPR impune aceleasi responsabilitati ambelor parti. Cu toate acestea, controlorul trebuie sa se asigure ca Procesatorul respecta regulile GDPR.
Pentru acestea sunt 2 situatii:

1. Inter-companii.
Asta se intampla cand transferul de date se face catre entitati legale care apartin aceleiasi companie mama in scopul procesarii lor.
2.Terte parti
Cand procesarea datelor este externalizata catre terte parti, este important sa formalizati responsabilitatile in contract. Asta inseamna ca actualele contracte trebuiesc modificate. Iata ce trebuie sa incluzi in contract:
Definirea si clasificarea datelor personale
Lista a tipului de date personale si a categoriilor de date personale
Un acord de respectare a regulilor GDPR
Definirea responsabilitatilor pentru Controlor si Procesator
Obligatii pentru Procesator (de a utiliza datele personale doar cu sopul mentionat in contract, de a oferi protectie si de a preveni accidente care duc la pierderea sau distrugerea datelor personale ori la accesul neautorizat)
Obligatia Procesatorului de a nu transfera datele personale fara acordul Cotrolorului
Obligatia Procesatorului de a anunta Controlorul de accidente care au dus la pierderea sau distrugerea datelor sau care au condus la accesul neautorizat al altor persoane. In aceasta situatie Procesatorul (terta parte) este responsabil.
Obligatia ca Procesatorul sa anunte Controlorul de orice solicitare de dezvaluire a datelor
Obligatia ca Procesatorul sa stearga toate datele (cu exceptia cazului in care egea impune altfel) de indata ce contractul a luat sfarsit.

Pasul 6: Transparenta
Pentru a demonstra transparenta ai nevoie de o Declaratie de confidentialitate. Aceasta trebuie scrisa intr-un limbaj simplu si sa raspunda la urmatoarele intrebari:
Ce date personale ai despre mine?
De ce detii aceste date?
Ce faci cu aceste date personale? Cu alte cuvinte, in ce scop folosesti aceste date? Chiar ai nevoie de toate datele colectate?
Sunt aceste date impartasite cu terte parti? Daca da, cu cine?
Ce faci cu datele cand nu mai sunt relevante?
Cum respecti confidentialitatea si protectia datelor?
Care sunt drepturile mele? (le-am mentionat la pasul 4)
Cui ma adresez daca am mai multe intrebari sau daca vreau sa depun o plangere?

Pasul 7: Sustenabilitatea

GDPR vrea sa fie mai mult decat o simpla implementare. Vrea sa se asigure ca updatezi continuu acesti pasi, atunci cand este cazul. Personalul tau trebuie sa fie trainuit sa respecte aceste reguli.
Sustenabilitatea, in viziunea GDPR, presupune sa privesti in perspectiva, dincolo de scopul actual al proiectului si sa iti raspunzi la urmatoarele 3 intrebari:
Cum va respecta compania mea regulile GDPR?
Care sunt actiunile necesare pentru a ma asigura de respectarea lor si pe viitor?
Cine se va ocupa de asta si cum voi putea monitoriza aceste actiuni?

PERSONALIZARE

PERSONALIZARE (SCRIERE) -adauga preţul personalizării dacă este cazul -produsele se livrează nemontate în 3/5 zile lucrătoare AVANTAJ...